VDU studentų idėjos – didžiajam verslui
Viena ekonomiškai stipriausių ir didžiausių verslo bendrovių Lietuvoje „Vičiūnai grupė“, nusprendusi atnaujinti „Go 4 pizza“ produktų linijos pakuotes, kreipėsi ne į profesionalius dizainerius ar marketingistus, o į Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Verslo praktikų centro studentus. Iššūkį priėmė penki skirtingų specialybių studentai. Komandą sudarė psichologijos, teisės, biotechnologijos, marketingo vadybos besimokantys jaunuoliai. Su užduotimi jie susidorojo puikiai ir Lietuvos studentų sukurtose pakuotėse įpakuotos picos jau rikiuojasi ne tik Lietuvos, bet ir įvairių pasaulio šalių parduotuvių šaldytuvų lentynose.
Kūrybinėje grupėje dirbęs psichologijos studentas Vitoldas Čebatorius sako, kad darbas buvo labai įdomus ir tai, kad pakuotes kūrė skirtingų specialybių studentai, buvo labai naudinga. „Gero rezultato galima tikėtis, kai sutelkiame skirtingas patirtis, žinias, skirtingus požiūrius į tą patį dalyką. Tai padeda išvengti standartiškumo, banalių sprendimų. Darbą mums palengvino dar ir tai, kad turėjome užduotį sukurti picų pakuotes orientuojantis pirmiausia į jaunuosius valgytojus, mūsų bendraamžius, kurių skonius ir simpatijas mes žinome“, – pasakoja Vitoldas.
Pakuotės pagrindinis akcentas – herojus iš tam tikro regiono, atspindintis konkretų picos skonį. Herojus perteikia ir skleidžia nuotaiką, „nunešdamas“ mus į tam tikrą regioną – Havajus, Meksiką ar Italiją. Pats dizaino stilius taip pat originalus – jam pasitelktos nuotraukos, kurios yra tarsi ranka tapyti piešiniai.
Aiškindama pakuočių atnaujinimo būtinybę „Vičiūnų grupės“ Produktų vystymo vadovė Vilma Stankevičienė pastebi, kad jų patirtis rodo, jog didžioji vartotojų dauguma yra konservatyvūs ir mėgsta pirkti tai, ką yra įpratę nuo seniau. Tačiau yra tam tikra dalis inovatorių, kurie nuolat ieško naujovių lentynose ir nori jas išbandyti. O tam tikrose prekių grupėse – ledai, vaisvandeniai, saldumynai, picos – inovatorių yra daug. „Jaunimui greitai atsibosta įprasti dalykai ir jie nuolat ieško naujovių, nebijo eksperimentuoti. „Vičiūnų grupė“ siūlo šimtus skirtingų gaminių daugelio pasaulio regionų atstovams – ne tik žuvį ar jūrų gėrybes, bet ir picas, blynus, koldūnus bei kitus. Tarptautiniame maisto gamybos versle privalai nuolat sekti naujausias tendencijas, kintančius vartotojų įpročius ir į tai atsižvelgti kuriant ar tobulinant ne tik pačius gaminius, bet ir jų pakuotes. Šviežias ir kūrybingas studentų žvilgsnis iš šono išties labai praverčia“, – tikina V. Stankevičienė.
Studentų darbo sėkmę kuriant produktą lėmė ir Vytauto Didžiojo universiteto studijų aplinka. Ši aukštoji mokykla, kurioje vadovaujamasi artes liberales studijų principais, daug dėmesio skiria visapusiškos, laisvos asmenybės ugdymui, humanistinių vertybių, kūrybinių sumanymų ir kitokios novatoriškos atviros veiklos skatinimui, palaikymui ir populiarinimui. Studijos VDU reiškia visapusišką išsilavinimą ateities kūrėjams: platesnį akiratį, gebėjimą kritiškai įvertinti problemą iš skirtingų požiūrio taškų, mokėjimą prisitaikyti prie naujų žinių, priimti savarankiškus, kompetentingus sprendimus ir atskleisti savo lyderystės gebėjimus. Todėl kūrybinius sumanymus čia sėkmingai įgyvendina įvairių specialybių studentai: tiek biotechnologai, tiek psichologai.
VDU Verslo praktikų centras yra verslumo ugdymo lyderis Lietuvoje, kuris bendradarbiauja su daugiau nei 60 Lietuvos ir tarptautinių kompanijų, o pernai vienintelis iš Baltijos šalių gavo Europos Komisijos apdovanojimą ir buvo pripažintas tarp 50 geriausių sėkmingo universitetų ir įmonių bendradarbiavimo pavyzdžių Europoje ir pasaulyje. Centras dirba su keliomis skirtingomis metodikomis, organizuoja išmaniąsias praktikas ir sprendžia verslo įmonių iššūkius.
Idėją realizavo VDU studentai: Vitoldas Čebatorius (psichologija), Karolina Šachverdijevaitė (teisė), Gabrielė Butkevičiūtė (biotechnologijos), Agnė Vabalaitė (marketingo vadyba) ir Arūnas Grigėnas (biotechnologijos).