Vykdomas projektas VDU: Lyčių pusiausvyros siekis STEM srityje per švietimo reformą, pažangą skatinančius 3A veiksnius ir mentorystę.

ST3AM

Projekto pavadinimas: Lyčių pusiausvyros siekis STEM srityje per švietimo reformą, pažangą skatinančius 3A veiksnius ir mentorystę.

Project Name: Striving for gender balance via educaTion reformation, 3A factors for Advancement, and Mentorship in STEM

Projekto Nr: KA220-HED-F7461335

Pradžios data: 01/10/2024

Pabaigos data: 30/09/2027

Projekto puslapis:  https://st3am-project.eu/

 

Koordinatorius

ESTIA – ECOLE SUPERIEURE DES TECHNOLOGIES INDUSTRIELLES AVANCEES

Partneriai

INNOVATION HIVE

UNIVERSITETET I SOROST-NORGE

UCLAN CYPRUS LIMITED

VYTAUTO DIDŽIOJO UNIVERSITETAS

PANEPISTIMIO DYTIKIS ATTIKIS

POLITECHNIKA LODZKA

ST3AM siekia spręsti lyčių diskriminacijos problemą ES STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos) aukštojo mokslo srityje, kur moterys vis dar yra nepakankamai atstovaujamos, nepaisant pažangos. Remiantis UNESCO 2023 m. ataskaita, tik 28 % tyrėjų yra moterys, ir šis disbalansas daugiausia kyla dėl diskriminacijos, o ne dėl gebėjimų stokos. Švietimas ir lyčių lygybė yra pagrindinės komponentės Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tiksluose (SDG), kurie turi būti pasiekti iki 2030 metų. ES komisarė Helena Dalli 2023 metais pabrėžė moterų aktyvaus dalyvavimo poreikį skatinant inovacijas ir lygybę STEM srityse.

Tokios iniciatyvos kaip „Women TechEU“, kurios skyrė 3,8 mln. eurų 50 moterų vadovaujamiems technologijų startuoliams, siekia sumažinti lyčių nelygybę ir paskatinti ekonomikos augimą. Tyrimai rodo, kad didesnis moterų skaičius STEM srityse iki 2050 m. galėtų padidinti ES BVP 3 %, sukuriant iki 820 mlrd. eurų. Nors moterys sudaro 48 % ES piliečių, turinčių aukštąjį išsilavinimą, tik 25 % savarankiškai dirbančių STEM specialistų yra moterys. Apskritai ST3AM skatina moterų dalyvavimą STEM srityse, puoselėjant įtraukią, nediskriminuojančią aplinką, prisidedant tiek prie lyčių lygybės, tiek prie ekonomikos augimo.

Skip to content